Mål og vision for Sullissivik

Projekt sullissivik er et nationalt projekt, på tværs af kommuner og Selvstyre, der skal give vores borgere den bedst tænkelige service når de henvender sig til det offentlige.

Formålet med projekt Sullissivik:

Formålet med projekt Sullissivik også kaldt Bedre Borgerservice er, at give borgerne let og effektiv adgang til dialog med den offentlige administration, og at medvirke til, at den service borgerne får, når de henvender sig til det offentlige, er effektiv og kvalitativ.

Projektet skal indfri disse mål ved dels at sikre borgerne bedre adgang til viden og selvhjælp via digitale løsninger, dels at understøtte den lokale borgerservicemedarbejder i den konkrete betjening af borgerne.

Projekt Sullissivik skal levere en helhedsorienteret løsning, der medfører

  • at borgerbetjening i de lokale servicecentre bliver hurtig og effektiv
  • at belastningen af de fagspecifikke, centralt placerede medarbejdere, reduceres
  • at arbejdsglæde og kompetenceniveau hos servicemedarbejderne højnes, centralt som decentralt
  • at borgerne hurtigt og effektivt kan indhente relevante informationer fra den offentlige administration
  • at borgerne i højere grad kan betjene sig selv via internettet i dialogen med det offentlige

Disse målsætninger skal projektet medvirke til at indfri ved at udvikle og implementere Bedre Borgerservice – Sullissivik som en to-trins raket: Første trin er udviklet og implementeret som er rettet mod servicemedarbejderne – kaldt Serviceportal kan tilgås via www.sullissivik.gl , som skal tage sit udgangspunkt i viden, der er indsamlet i samarbejde med fagpersoner i kommunerne og departementerne, og opbevaret i vidensdatabasen ”Talisma”.

Dernæst skal en Borgerportal udvikles og implementeres, som bl.a. baserer sig på den eksisterende viden, der er lagret i serviceportalen dvs. at man bygger videre på sullissivik.gl således at det bliver mere borgernært.

Læs mere om Projektet Sullissivik præsentation som fortæller mere om baggrunden og fremgangsmåden for at opnå bedre borgerservice betjening i Grønland.

For eventuelt spørgsmål om projektet kan I rette henvendelse til os på sullissivik@kanukoka.gl

Bedste hilsner
Sullissivik teamet

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: