Infostander i borgerservicecentre


For at hjælpe borgerne til selvhjælp via sullissivik.gl har sullissivik enheden investeret i 8 infostandere, som i samarbejde med de kommunale borgerserviceforvaltninger er blevet fordelt imellem kommunerne. Infostanderne er nu ved at være klar til brug i:

  • Ilulissat – Borgerservicecenter
  • Aasiaat – Borgerservicecenter
  • Kangerlussuaq – Lufthavn
  • Sisimiut – Piareersarfik
  • Nuuk – Borgerservicecenter
  • Paamiut – Borgerservicecenter
  • Narsarsuaq – Hotel
  • Qaqortoq – Borgerservicecenter

 

Det betyder, at borgeren snart på egen hånd kan finde svar på sine spørgsmål til det offentlige – også selvom man ikke lige har en computer med internetadgang derhjemme. Vi er selvsagt utroligt glade for, at standerne er ved at være klar. Så nu venter vi spændt på, om de bliver brugt eller om de kommer til at samle støv. Og det kommer til at kræve en indsats fra borgerservicemedarbejdernes side, hvis det sidste ikke skal blive tilfældet. For borgerne bliver ikke klar til selvhjælp ved bare at få stillet en infostander til rådighed – standeren er kun det første nødvendige skridt. Derimod er det afgørende at servicemedarbejderne hjælper borgerne igang blandt andet ved at:

  • vise borgerne infostanderen
  • vise borgerne hvordan den fungerer
  • hele tiden være der for borgeren, skulle vedkommende få brug for hjælp

Borgerne skal med andre ord hjælpes til selvhjælp.

Posted on 8. maj 2012, in Uden kategorier. Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: