Workshops resultater med Kommunikationsdirektører/chefer


Sullissivik projekt enheden afholdte et workshop med Kommunikationsdirektørerne/cheferne fra Kommunerne og Selvstyret d. 4 maj 2011 omkring hvordan man bedre kan kommunikere, og omkring snitfladerne imellem Kommunale og Selvstyrets hjemmesider til den kommende lancering af borgerportalen.

Resultaterne opsummeret udefra konklusionerne er:

For kommunikationsdelen:

  1. Der udpeges 1 tovholder for hver kommune samt Selvstyret som er ansvarlig for kommunikationen, tovholderen får en drejebog om hvordan formidlingerne skal håndteres
  2. Der udpeges ambassadører som er borgerservice chefer og servicemedarbejderne som brænder for sullissivik. Ambassadørerne får også en drejebog om deres roller som ambassadører til projektet sullissivik
  3. Budskaberne til Kommunerne og Selvstyret skal være troværdigt, og at man inddrager interessenterne hvor de har medindflydelse
    a. Udviklingsproces for bedre borgerservice i Kommunerne skal prioriteres og afsætte midler af til at effektivisere borgerbetjeningen.
  4. Der laves opfølgninger løbende omkring forskellige initiativer, eksempel ved et skriveworkshop og for servicemedarbejderne om forløbet af udviklingen af projektet
  5. Sullissivik projekt enheden møder ”face to face” med servicemedarbejderne i lokationerne for at høre om deres daglige arbejd, og på den måde få hænderne ned i processerne.
  6. Der laves konkurrencer imellem servicecentrene for at sætte fokus på noget ”sjovt”

For snitfladerne mellem hjemmesiderne:

  1. Alle Kommunerne ser det vigtigt I at alt det borgerrelaterede informationer/artikler, bliver ”kopieret” automatisk (Embed) fra sullissivik.gl til deres hjemmesider, da artiklerne er valideret og ensartet. Som man ikke har i dag i deres hjemmesider, da man har forskellige redaktører som har ansvaret for informationerne
  2. Sullissivik.gl bliver i første omgang ikke ”synligt” for borgerne, da Kommunerne henter artiklerne til deres hjemmesider

Lancering af den kommende sullissivik.gl

Der blev enighed om at lancering af borgerportalen sullissivik.gl udskydes til at alle Kommunernes hjemmesider har fået lagt artiklerne ind på deres hjemmesider som er borgerrelaterede. Der bliver udarbejdet en tidsplan for lanceringen.

Den kommende borgerportal

Den kommende borgerportal

Konklusionerne for lanceringen:

  1. Sullissivik.gl bliver i første omgang en vidensbase til Kommunernes hjemmesider
  2. Sullissivik.gl og Kommunernes hjemmesider lanceres samtidigt med motto ”Fælles projekt, fælles lancering og fælles credit”
    a. Sullissivik.gl bliver derfor en borgerportal som tilbyder borgerne Selvbetjening, og hvor man vil kunne logge på med ”Min Side” for at se ens oplysninger og data om det så er Kommunerelateret eller Selvstyret relateret.

Posted on 10. maj 2011, in Borgerportal, Forankring, Informationsmøder, Sullissivik and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: