Bedre Borgerservice i Grønland


Inden for de nærmeste 3-5 år realiseres en borgerservice og enklere administration i Grønland. Og der er i den forbindelse etableret et nyt fællesoffentligt borgerservicecenter, hvor der pt. er 2 medarbejdere via telefonisk og /eller mail-kontakt vil kunne yde supplerende bistand til de kommende 80 lokale servicecentre og dets medarbejdere.

Borgere og virksomheder kan fra hjem og arbejdsplads via en Internetbaseret Service-portal få informationer og kunne gennemføre selvbetjening vedrørende alle offentlige opgaver.

Det overordnede ansvar for projektet ligger i den fællesoffentlig IT-Styregruppe, der har hhv. 4 medlemmer fra de kommende 4 nye kommuner og 4 medlemmer fra Grønlands Hjemmestyres departementer samt bl.a Kanukoka.

About hruteam

Teamet består af 3 medarbejdere. Hans Christian Sværd som Projektleder Kitte Vinter-Jensen som Konsulent Christine Lynge Hansen som Webkonsulent

Posted on 2. februar 2009, in Borgerservice and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: